از هفته های اول عملیات طوفان الاقصی، کمپین های مردمی بایکوت محصولات حامی اسراییل در همبستگی با مردم فلسطین و مقاومت آغاز شد. این اقدامات که در گستره وسیعی رشد یافت یک فریادی بوده است که می تواند پاسخی اقتصادی به استکبار جهانی مبتنی بر فرهنگ مصرف کننده باشد.

https://al-akhbar.com/Images/ArticleImages/2023122622146298638392249062989471.jpg

از هفته های اول عملیات طوفان الاقصی، کمپین های مردمی بایکوت محصولات حامی اسراییل در همبستگی با مردم فلسطین و مقاومت آغاز شد. این اقدامات که در گستره وسیعی رشد یافت یک فریادی بوده است که می تواند پاسخی اقتصادی به استکبار جهانی مبتنی بر فرهنگ مصرف کننده باشد.

البته آمار در هفته های گذشته نشان داده است اثر این کمپین ها در مقایسه با میزان جنایت اسرائیل که در دید همه جهان مرتکب شده است، هنوز محدود محسوب میشود. اما میتوان گفت برندهای برجسته شاهد کاهش میزان مصرف در جهان شدند، از جمله کافه ستارباکس، پپسی، نستله، جونسون اند جونسون ودیگر محصولات.

در این راستا، فعالان مستقل لبنانی یک راهنمای تحریم جامع تهیه کرده اند که شامل 40 شرکت بین المللی برجسته است که در سرمایه گذاری های اقتصادی در رژیم صهیونیستی یا در حمایت از ارتش یا دولت اشغالگر از لحاظ نظامی، فناوری یا فرهنگی و تحکیم صهیونیسم از طریق فعالیت های حمایت کننده از رژیم صهیونیستی مشارکت دارند. این فعالان بستری به نام Sawtak.com ساخته اند که شامل برجسته ترین محصولاتی است که توسط این شرکت ها تولید می شود.

معرکة طویلة النفس لا تحقّق نتائج فوریة: قاطعوا ما استطعتم إلی ذلک سبیلاً

کد خبر 17945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =